Karlovarsko má nedostatek profesionálních řidičů

24. leden 2023  Redakce   Regiony  291 zobrazení  766 slov

Aktuálně chybí v Karlovarském kraji stovky profesionálních řidičů. Tématem se dlouhodobě zabývá také Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje (KHK KK), která nyní iniciovala jednání s představiteli kraje a zástupci středních škol a regionálních dopravců.

Ilustrační snímek z Karlovarského kraje - z Ostrova  u Karlových Varů. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z Karlovarského kraje - z Ostrova u Karlových Varů. Foto MEDIASHOW

 

Reklama
Řešením je podle nich motivace studentů k dřívějšímu získání průkazů profesní způsobilosti, propagace profese, ale i možné snížení věkové hranice pro řízení vozů hromadné dopravy. Uvedl to web Karlovarského kraje.
„Nedostatek profesionálních řidičů je problém, který se rok od roku prohlubuje,” potvrzuje Lenka Mansfeldová, ředitelka KHK KK. „Zájemci o tuto práci musí mít nejen řidičský průkaz vyšších skupin, ale také profesní průkaz řidiče. To je proces, který je náročný časově i finančně. Absolventi středních škol proto často volí jiné zaměstnání, které mohou vykonávat hned. Cílem je tedy motivovat studenty k získání průkazů profesní způsobilosti již během školy. Zároveň jsme otevřeli diskuzi, zda snížit věkovou hranici pro řidiče hromadné autobusové dopravy,“ říká ředitelka Lenka Mansfeldová.
Často se také hovoří o výraznějším zaměstnávání šoférů ze zahraničí, to ale podle dopravců není řešení. „Průměrný věk našich šoférů je 49 let. Výrazně chybí především generace do 40 let. Je potřeba, aby ze škol vycházelo mnohem více mladých lidí s řidičskými oprávněními C+E a profesními průkazy. Tímto směrem je potřeba zaměřit financování. O takové uchazeče/čky o zaměstnání bude mezi firmami obrovský zájem a bude velká ochota investovat do jejich následného zaučení, rozvoje a odměňování,“ vysvětluje Matyáš Lagarde ze společnosti Lagarde Spedition, který je zároveň jedním ze dvou garantů sekce Doprava při KHK KK. „Věříme, že tato cesta je perspektivnější než získávání nových profesionálních řidičů formou rekvalifikací a příchodů řidičů z okolních států. To je nedostatečné řešení,“ dodává.

 

Řešením je podle nich motivace studentů k dřívějšímu získání průkazů profesní způsobilosti, propagace profese, ale i možné snížení věkové hranice pro řízení vozů hromadné dopravy. Uvedl to web Karlovarského kraje.

„Nedostatek profesionálních řidičů je problém, který se rok od roku prohlubuje,” potvrzuje Lenka Mansfeldová, ředitelka KHK KK.

„Zájemci o tuto práci musí mít nejen řidičský průkaz vyšších skupin, ale také profesní průkaz řidiče. To je proces, který je náročný časově i finančně. Absolventi středních škol proto často volí jiné zaměstnání, které mohou vykonávat hned. Cílem je tedy motivovat studenty k získání průkazů profesní způsobilosti již během školy. Zároveň jsme otevřeli diskuzi, zda snížit věkovou hranici pro řidiče hromadné autobusové dopravy,“ říká ředitelka Lenka Mansfeldová.

Často se také hovoří o výraznějším zaměstnávání šoférů ze zahraničí, to ale podle dopravců není řešení.

„Průměrný věk našich šoférů je 49 let. Výrazně chybí především generace do 40 let. Je potřeba, aby ze škol vycházelo mnohem více mladých lidí s řidičskými oprávněními C+E a profesními průkazy. Tímto směrem je potřeba zaměřit financování. O takové uchazeče/čky o zaměstnání bude mezi firmami obrovský zájem a bude velká ochota investovat do jejich následného zaučení, rozvoje a odměňování,“ vysvětluje Matyáš Lagarde ze společnosti Lagarde Spedition, který je zároveň jedním ze dvou garantů sekce Doprava při KHK KK.

„Věříme, že tato cesta je perspektivnější než získávání nových profesionálních řidičů formou rekvalifikací a příchodů řidičů z okolních států. To je nedostatečné řešení,“ dodává.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x