Most má novou identitu s heslem Máme toho dost !

11. listopad 2022  Redakce   Regiony  209 zobrazení  810 slov

Most je severočeské město poznamenané nešťastnou minulostí související s těžbou hnědého uhlí. Dnes vzkvétá, namísto šedé měsíční krajiny je obklopeno zelení. Takřka sedmdesátitisícové město nabízí zázemí pro velké množství sportovních aktivit jak na čerstvém vzduchu, tak v krytých prostorách.

Ilustrační snímek z centra Mostu. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z centra Mostu. Foto MEDIASHOW

 

Reklama
Tiskovou zprávu o nové identitě města přinesl web Mostu www.mesto-most.cz.
Nepřehlédnutelný je soubor brutalistních budov tvořících centrum nového Mostu. Nová vizuální identita vyzdvihuje současnou tvář města a jeho svéráznou náturu. Vzniklo tak prohlášení „MÁME TOHO DOST!“. Jednoduchý dvojsmysl poukazující na rozmanitost města, okořeněný špetkou místní drzosti. Máme toho hodně, máme toho dost nebo toho máme plné kecky? Záleží na kontextu a na hře se slovy.
Tzv. hlášky jsou jedním z důležitých komunikačních nástrojů nové vizuální identity a své uplatnění najdou řadě rozličných situací. Tak například na gastronomickém festivalu „nezbyde ani kost!”, přičemž „piva bude dost!”. Nezapomeňme, že v Mostě „sportuje každý dost!”, doufejme ale, že „hlavně pro radost!”. A mějme přitom na paměti, že „opatrnosti není nikdy dost!”.
Město má nové písmo na míru, které je „Dost Sans”. Bezserifový titulkový grotesk v sobě nese ducha brutalismu i příjemně oblých tvarů. Doširoka rozkročené litery pak dodávají písmu jedinečný charakter. Uživatel má k dispozici tzv. kontextové alternativy, kdy může vybírat z tradičnější nebo brutalistní podoby písma. V mnoha případech se tyto alternativy umí aplikovat automaticky; každý text může být svým způsobem originál.
Součástí vizuálního stylu je systém grafických pruhů, které se umí jednoduše přizpůsobit konkrétnímu médiu. Pruhy znázorňují stylizované horizonty místní krajiny (paneláky, lesy, kopce, jezera atd.). Využití pro ně najdeme převážně na propagačních předmětech, merkantiliích nebo obecně tam, kde je vhodné doplnit typografickou část. Zvolená barevnost reflektuje jak historicky zažité modré tóny, tak zelenou barvu, která podtrhává fakt, že Most je jedno z nejzelenějších měst v zemi.

 

Tiskovou zprávu o nové identitě města přinesl web Mostu www.mesto-most.cz.

Nepřehlédnutelný je soubor brutalistních budov tvořících centrum nového Mostu. Nová vizuální identita vyzdvihuje současnou tvář města a jeho svéráznou náturu. Vzniklo tak prohlášení „MÁME TOHO DOST!“.

Jednoduchý dvojsmysl poukazující na rozmanitost města, okořeněný špetkou místní drzosti. Máme toho hodně, máme toho dost nebo toho máme plné kecky? Záleží na kontextu a na hře se slovy.

Tzv. hlášky jsou jedním z důležitých komunikačních nástrojů nové vizuální identity a své uplatnění najdou řadě rozličných situací. Tak například na gastronomickém festivalu „nezbyde ani kost!”, přičemž „piva bude dost!”. Nezapomeňme, že v Mostě „sportuje každý dost!”, doufejme ale, že „hlavně pro radost!”. A mějme přitom na paměti, že „opatrnosti není nikdy dost!”.

Město má nové písmo na míru, které je „Dost Sans”. Bezserifový titulkový grotesk v sobě nese ducha brutalismu i příjemně oblých tvarů. Doširoka rozkročené litery pak dodávají písmu jedinečný charakter.

Uživatel má k dispozici tzv. kontextové alternativy, kdy může vybírat z tradičnější nebo brutalistní podoby písma. V mnoha případech se tyto alternativy umí aplikovat automaticky; každý text může být svým způsobem originál.

Součástí vizuálního stylu je systém grafických pruhů, které se umí jednoduše přizpůsobit konkrétnímu médiu. Pruhy znázorňují stylizované horizonty místní krajiny (paneláky, lesy, kopce, jezera atd.). Využití pro ně najdeme převážně na propagačních předmětech, merkantiliích nebo obecně tam, kde je vhodné doplnit typografickou část.

Zvolená barevnost reflektuje jak historicky zažité modré tóny, tak zelenou barvu, která podtrhává fakt, že Most je jedno z nejzelenějších měst v zemi.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x