Nepovedený start na železnici. Arriva se po několika kolapsech omluvila, problémy pokračují

28. prosinec 2019  Redakce   Regiony  938 zobrazení  453 slov

Vstup soukromých železničních dopravců na dotované linky veřejné dopravy od 15. prosince 2019 připomíná přehlídku amatérismu se starými a vysloužilými vagóny. Až hodinu a půl dlouhá zpoždění či dokonce zrušené spoje bez náhrady zažívají cestující na české železnici.

Vlak Arriva. Foto: Facebook.com/Arriva CZVlak Arriva. Foto: Facebook.com/Arriva CZ

Zřejmě nejhorší situace panuje u firmy Arriva, která je dceřinou společností německých Deutsche Bahn.

Reklama

Na Arrivu si u Drážního úřadu stěžuje i Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Arriva provozuje dotovanou dopravu na některých linkách ve Zlínském a Libereckém kraji. A také rychlíky na trasách Praha - Tanvald, Kolín - Šluknov, Praha - Rakovník, Praha - České Budějovice.

Firma se zřejmě "ukousla" větší kus, než na který má kapacitu vozů i personál, zejména strojvůdce. SŽDC si mimo jiné stěžuje právě na ně, neboť údajně jsou z Bulharska a prý neumí se správcem železnice se domluvit v češtině.

Arriva zareagovala na kritiku otevřeným dopisem, ve kterém se mimo jiné omluvila.

"V polovině prosince jsme vstoupili na železniční trh a zavázali jsme se provozovat několik rychlíkových linek a další linky osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku. Během dvou týdnů se na nás snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu rozjezdu našich vlaků," stojí na začátku otevřeného dopisu.

"Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili," napsal Jiří Nálevka, ředitel Arriva vlaky.

"Na Zlínsku i u rychlíkových souprav v Čechách jsme bojovali s větším množstvím technických závad, než jsme čekali. Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení od 15. prosince, jak by bylo potřeba. Avšak na Zlínsku se daří situaci postupně stabilizovat."

"Prvotní problémy s prodejem jízdenek v našich pokladnách i ve vlacích se podařilo z větší části vyřešit, a jízdenky v pokladnách i ve vlacích už prodáváme. Tady si musíme bohužel posypat hlavu popelem nad výběrem nevhodného dodavatele celé technologie," dodal ředitel Arriva vlaky.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 1 hvězdiček / Hodnoceno: 1x