Od dubna se výrazně omezí provoz na hlavním železničním koridoru

26. březen 2021  Redakce   Regiony  902 zobrazení  453 slov

V úterý 6. dubna 2021 začne platit výluková změna jízdního řádu na trati mezi Českou Třebovou a Kolínem, jejímž cílem je výrazně snížit počet vlaků na tomto úseku prvního železničního koridoru.

Z Pardubic. Foto Archiv MediashowZ Pardubic. Foto Archiv Mediashow

Důvodem omezení provozu je souběh několika stavebních akcí, zejména pak modernizace trati mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí a přestavba železničního uzlu Pardubice. Zároveň budou probíhat opravné práce na mostu Kyjevská v Pardubicích a na výstavbě dálničního mostu D35 v Uhersku. Výlukový jízdní řád bude platit do poloviny roku 2023.

Reklama

V rozmezí let 2021 až 2023 proběhne rekonstrukce trati mezi stanicemi Ústí nad Orlicí a Brandýs nad Orlicí na hlavním železničním koridoru z České Třebové do Prahy.

Stavba začne na počátku května 2021 výlukou druhé traťové koleje, zrekonstruuje se první traťová kolej, opraví trakční vedení a mosty a vloží výhybky v budoucí odbočce Bezpráví. Po jejím zprovoznění na konci roku bude možné využít obě koleje mezi stanicí Ústí nad Orlicí a odbočkou Bezpráví, respektive mezi touto odbočkou a stanicí Brandýs nad Orlicí při organizaci dalších výluk. ¨

Pak již nebude nutné omezovat provoz v celém úseku. Další výrazná omezení provozu budou následovat i v roce 2022. Postupné výluky ve stanici Brandýs nad Orlicí umožní kromě rekonstrukce kolejí a trakčního vedení i vybudování nových nástupišť s výškou nástupní hrany 550 mm nad kolejí, která přinesou cestujícím výrazně komfortnější nástup do vlaku.

Po dobu platnosti výlukového jízdního řádu se většina dálkových vlaků mezi Prahou a Brnem přesune na trať přes Vysočinu (Kolín – Havlíčkův Brod – Brno). Opatření se nebude týkat linky R19 (Praha – Choceň – Svitavy – Brno) a vybraných ranních a večerních spojů, které zajistí dopravní obslužnost menších měst na trase přes Českou Třebovou.

Dálkové vlaky směr Praha – Olomouc pojedou v upravených časových polohách, ve kterých už je zohledněno zdržení kvůli výluce a nutnost kyvadlového řízení dopravy v jednokolejném úseku. Některé spoje linek Ex2 (Praha – Vsetín – Žilina) a R18 (Praha – Luhačovice) pojedou v úseku Praha – Česká Třebová vzájemně spojeny.

Regionální doprava bude podle postupu výlukových prací nahrazována autobusy. Po dobu půlroční výluky mezi stanicemi Pardubice hl. n. a Pardubice-Rosice nad Labem budou nahrazeny autobusy všechny vlaky ve směru na Hradec Králové a Medlešice.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.62 hvězdiček / Hodnoceno: 37x