Pardubice připravují rekonstrukci mostu přes Labe

25. leden 2021  Redakce   Regiony  314 zobrazení  916 slov

Město Pardubice čeká v nejbližších letech rekonstrukce mostu kpt. Bartoše. Téměř 70 let starý ocelový most přes Labe sice zatím není v havarijním stavu, ale vykazuje provozní opotřebení.

Řeka Labe, ilustrační snímek. Foto MediaShow.czŘeka Labe, ilustrační snímek. Foto MediaShow.cz

Reklama
Ve dobrém stavu není ani k mostu přiléhající lávka pro chodce a cyklisty. Je zřejmé, že se město investici do této stavby nevyhne. Zatím není jasné, zda Pardubice most mezi hlavním nádražím a sídlištěm Polabiny zrekonstruují, nebo na místě nechají vybudovat nový. Víc by mělo město vědět na podzim letošního roku.
„Zastupitelstvo v minulém týdnu schválilo projektový záměr; do září letošního roku bychom chtěli mít hotovou studii proveditelnosti a návrh stavby, do dubna následujícího roku pak projektovou dokumentaci. Pokud se městu podaří získat dotace, mohla by stavba začít v roce 2023,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Petr Kvaš.
Předprojektová dokumentace má městu napovědět, zda se má chystat na rozsáhlou rekonstrukci stávajícího mostu, spojenou s se stavbou nové lávky pro pěší a cyklisty, nebo na výstavbu mostu nového. Rozhodovat bude samozřejmě výše nákladů.
„Při samotné realizaci bychom chtěli využít metody Design and Build, kdy vysoutěžený zhotovitel nejen že zpracuje projektovou dokumentaci, ale nese také závazek projekt zrealizovat,“ dodal náměstek Kvaš.
Cenu stavby by se, podle hrubých odhadů, mohla pohybovat kolem 200 milionů korun. Město by ji rádo z podstatné části financovalo prostřednictvím programu integrovaných územních investic z evropských peněz.
Montovaný ocelový most kpt. Bartoše byl postaven v roce 1954. Je dlouhý necelých 86 metrů a jeho součástí je také lávka pro pěší a cyklisty. V roce 2000 prošel most opravami, v roce 2011 a 2020 muselo město kvůli havarijnímu stavu nechat opravit přilehlou lávku s chodníkem pro pěší a stezkou pro cyklisty.
Most je pro město důležitým dopravním prvkem, jeho rekonstrukci či výstavbu proto město podmiňuje zachováním možnosti dopravy přes Labe v těchto místech i v době stavby, například vybudováním provizorního mostu.

V dobrém stavu není ani k mostu přiléhající lávka pro chodce a cyklisty. Je zřejmé, že se město investici do této stavby nevyhne. Zatím není jasné, zda Pardubice most mezi hlavním nádražím a sídlištěm Polabiny zrekonstruují, nebo na místě nechají vybudovat nový. Víc by mělo město vědět na podzim letošního roku.

„Zastupitelstvo v minulém týdnu schválilo projektový záměr; do září letošního roku bychom chtěli mít hotovou studii proveditelnosti a návrh stavby, do dubna následujícího roku pak projektovou dokumentaci. Pokud se městu podaří získat dotace, mohla by stavba začít v roce 2023,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Petr Kvaš.

Předprojektová dokumentace má městu napovědět, zda se má chystat na rozsáhlou rekonstrukci stávajícího mostu, spojenou s se stavbou nové lávky pro pěší a cyklisty, nebo na výstavbu mostu nového. Rozhodovat bude samozřejmě výše nákladů.

„Při samotné realizaci bychom chtěli využít metody Design and Build, kdy vysoutěžený zhotovitel nejen že zpracuje projektovou dokumentaci, ale nese také závazek projekt zrealizovat,“ dodal náměstek Kvaš.

Cenu stavby by se, podle hrubých odhadů, mohla pohybovat kolem 200 milionů korun. Město by ji rádo z podstatné části financovalo prostřednictvím programu integrovaných územních investic z evropských peněz.

Montovaný ocelový most kpt. Bartoše byl postaven v roce 1954. Je dlouhý necelých 86 metrů a jeho součástí je také lávka pro pěší a cyklisty. V roce 2000 prošel most opravami, v roce 2011 a 2020 muselo město kvůli havarijnímu stavu nechat opravit přilehlou lávku s chodníkem pro pěší a stezkou pro cyklisty.

Most je pro město důležitým dopravním prvkem, jeho rekonstrukci či výstavbu proto město podmiňuje zachováním možnosti dopravy přes Labe v těchto místech i v době stavby, například vybudováním provizorního mostu.






Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 3x