Plzeňský kraj pomůže městu Nepomuk s řešením odklonu nákladní dopravy

19. leden 2023  Redakce   Regiony  303 zobrazení  920 slov

Zástupci Plzeňského kraje, města Nepomuk a společnosti KLAUS TIMBER, výrobce jednorázových atypických dřevěných palet, europalet a dřevěných obalů, se shodli na nutnosti odlehčení nákladní dopravy z města.

Foto Plzeňský krajFoto Plzeňský kraj

Reklama
Společnost KLAUS TIMBER podle slov jejího majitele a jednatele v jedné osobě Marcela Klause zaměstnává 370 lidí a její roční obrat činí více než 1,5 miliardy korun. Díky uzavřenému výrobnímu cyklu má pod kontrolou vše od přípravy řeziva až po expedici.
Dopravu výrobků zajišťuje v rámci celé Evropy. V měsíci červnu hodlá rozjet další činnost v nově postavené pilnici, čímž zajistí rozšíření výroby, ale na druhou stranu to s sebou přinese i náročnost na svoz řeziva, a tím pádem pohyb nákladních automobilů v dané lokalitě.
Poté, co se zástupci kraje seznámili s dosud nenaplněnou snahou vedení města zajistit odklon nákladní dopravy z Nepomuku a Dvorce od firmy KLAUS TIMBER na silnici I/20 si dále prohlédli přímo výrobní areál. „Pro mne bylo odklonění nákladní dopravy směřující do a z průmyslové zóny, která projíždí celým Nepomukem a Dvorcem prioritou už v minulém volebním období. Máme rozjednanou stavbu ze silnice I/20 u Třebčic, a vzhledem k tomu, že firma, která tu sídlí, neustále expanduje a rozšiřuje výrobu, je potřeba situaci urychleně řešit. Proto jsem chtěl zástupce kraje se situací seznámit přímo na místě a ukázat jim, jak to v Nepomuku vypadá,“ řekl starosta města Nepomuk Vladimír Vokurka. Denně v této lokalitě projíždí po hlavní silnici podle jeho slov zhruba šest tisíc automobilů  a z toho téměř polovinu tvoří nákladní doprava.
Dopravní řešení, které by Nepomuku pomohlo, a na nějž si město nechalo vypracovat studii, se skládá ze tří projektů. Z projektu řešení sjezdu za silnice I/20, kterou by mělo řešit Ředitelství silnic a dálnic ČR, druhý projekt zajišťuje propojení tohoto sjezdu s Dvorcem a jde za Krajskou správou a údržbou silnic, a třetí projekt je Správy železnic a Českých drah. Ten představuje vybudování nového kolejiště v zastávce Nepomuk, jehož součástí je zrušení úrovňového přejezdu  a vytvoření nového podjezdu k průmyslové zóně. Jde o stavbu za několik stovek milionů korun, na něž bude třeba čerpat finance z evropských fondů.

Společnost KLAUS TIMBER podle slov jejího majitele a jednatele v jedné osobě Marcela Klause zaměstnává 370 lidí a její roční obrat činí více než 1,5 miliardy korun. Díky uzavřenému výrobnímu cyklu má pod kontrolou vše od přípravy řeziva až po expedici.

Dopravu výrobků zajišťuje v rámci celé Evropy. V měsíci červnu hodlá rozjet další činnost v nově postavené pilnici, čímž zajistí rozšíření výroby, ale na druhou stranu to s sebou přinese i náročnost na svoz řeziva, a tím pádem pohyb nákladních automobilů v dané lokalitě.

Poté, co se zástupci kraje seznámili s dosud nenaplněnou snahou vedení města zajistit odklon nákladní dopravy z Nepomuku a Dvorce od firmy KLAUS TIMBER na silnici I/20 si dále prohlédli přímo výrobní areál.

„Pro mne bylo odklonění nákladní dopravy směřující do a z průmyslové zóny, která projíždí celým Nepomukem a Dvorcem prioritou už v minulém volebním období. Máme rozjednanou stavbu ze silnice I/20 u Třebčic, a vzhledem k tomu, že firma, která tu sídlí, neustále expanduje a rozšiřuje výrobu, je potřeba situaci urychleně řešit. Proto jsem chtěl zástupce kraje se situací seznámit přímo na místě a ukázat jim, jak to v Nepomuku vypadá,“ řekl starosta města Nepomuk Vladimír Vokurka.

Denně v této lokalitě projíždí po hlavní silnici podle jeho slov zhruba šest tisíc automobilů  a z toho téměř polovinu tvoří nákladní doprava. Dopravní řešení, které by Nepomuku pomohlo, a na nějž si město nechalo vypracovat studii, se skládá ze tří projektů.

Z projektu řešení sjezdu za silnice I/20, kterou by mělo řešit Ředitelství silnic a dálnic ČR, druhý projekt zajišťuje propojení tohoto sjezdu s Dvorcem a jde za Krajskou správou a údržbou silnic, a třetí projekt je Správy železnic a Českých drah. Ten představuje vybudování nového kolejiště v zastávce Nepomuk, jehož součástí je zrušení úrovňového přejezdu  a vytvoření nového podjezdu k průmyslové zóně. Jde o stavbu za několik stovek milionů korun, na něž bude třeba čerpat finance z evropských fondů.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil