Terminál B bude, ale bez provozní budovy

4. květen 2021  Redakce   Regiony  946 zobrazení  786 slov

Pardubice se brzy pustí do stavby druhého terminálu v prostoru u hlavního vlakového nádraží určeného regionální autobusové dopravě, po dubnovém jednání zastupitelstva však v mírně pozměněné podobě.

Foto Magistrát města PardubicFoto Magistrát města Pardubic

Reklama
Představitelé města totiž schválili variantu bez provozní budovy a ušetří tak městskému rozpočtu přes 50 milionů korun.
Původně byla v rámci schváleného projektu zvažována demolice části stávajícího nebytového domu nacházejícího se na náměstí Jana Pernera. A právě tuto část měla nově vybudovaná provozní budova nahradit.
„Projekt terminálu B sice od počátku počítal s výstavbou provozní budovy, která by uzavírala západní část Pernerova náměstí a nabídla zázemí například Dopravnímu podniku města Pardubic nebo některým odborům Magistrátu města Pardubic. Vzhledem ke stavu ekonomiky a městského rozpočtu jsme se však stejně jako u jiných projektů rozhodli přistoupit k úspornější variantě a vyjmout z návrhu stavby dostavbu administrativního objektu,“  podotýká primátor Pardubic Martin Charvát s tím, že variantu bez provozní budovy odsouhlasily také Komise pro strategii a smart city a Komise pro urbanismus a architekturu.
„Provozní budova včetně části nebytového domu by pak měla být nahrazena architektonickým a funkčně kvalitním návrhem, kterým bude toto území dořešeno,“ dodává Charvát.
Provozní budova přitom měla sloužit například i jako zázemí pro terminál MHD a nový terminál pro regionální autobusovou doprav.
„V přízemí objektu se mělo nacházet zázemí pro cestující, v jednotlivých podlažích zázemí pro agendu Dopravního podniku města Pardubic či například odbor dopravy Magistrátu města Pardubic. Rozhodli jsme se proto oslovit Správu železnic, zda by pro potřeby cestujících bylo možné využít stávající prostory západní části objektu hlavního nádraží, který bude rekonstruován v rámci modernizace železničního uzlu Pardubice. Zpětná vazba je taková, že se nám Správa při projektování rekonstrukce výpravní budovy pokusí maximálně vyhovět,“ uvedla zastupitelka Helena Dvořáčková.

Představitelé města totiž schválili variantu bez provozní budovy a ušetří tak městskému rozpočtu přes 50 milionů korun.

Původně byla v rámci schváleného projektu zvažována demolice části stávajícího nebytového domu nacházejícího se na náměstí Jana Pernera. A právě tuto část měla nově vybudovaná provozní budova nahradit.

„Projekt terminálu B sice od počátku počítal s výstavbou provozní budovy, která by uzavírala západní část Pernerova náměstí a nabídla zázemí například Dopravnímu podniku města Pardubic nebo některým odborům Magistrátu města Pardubic. Vzhledem ke stavu ekonomiky a městského rozpočtu jsme se však stejně jako u jiných projektů rozhodli přistoupit k úspornější variantě a vyjmout z návrhu stavby dostavbu administrativního objektu,“ podotýká primátor Pardubic Martin Charvát s tím, že variantu bez provozní budovy odsouhlasily také Komise pro strategii a smart city a Komise pro urbanismus a architekturu.

„Provozní budova včetně části nebytového domu by pak měla být nahrazena architektonickým a funkčně kvalitním návrhem, kterým bude toto území dořešeno,“ dodává Charvát.

Provozní budova přitom měla sloužit například i jako zázemí pro terminál MHD a nový terminál pro regionální autobusovou doprav.

„V přízemí objektu se mělo nacházet zázemí pro cestující, v jednotlivých podlažích zázemí pro agendu Dopravního podniku města Pardubic či například odbor dopravy Magistrátu města Pardubic," uvedla zastupitelka Helena Dvořáčková.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.43 hvězdiček / Hodnoceno: 14x