V krajích nemají jasno o případné karanténě ve školách

12. říjen 2021  Redakce   Regiony  354 zobrazení  472 slov

Komise Rady Asociace krajů pro školství a sport na výjezdním zasedání v Moravskoslezském kraji přijala usnesení, ve kterém vyzývá Vládu ČR (konkrétně resorty zdravotnictví a školství), aby vyjasnila, na základě jakého konkrétního právního titulu a jeho podoby mohou ředitelé škol po doporučení krajské hygienické stanice nařídit karanténu žáků ve své škole.

Ilustrační snímek ze srpna 2021 z Poděbrad ve středních Čechách. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek ze srpna 2021 z Poděbrad ve středních Čechách. Foto MEDIASHOW

Reklama
Představitelé krajů pro oblast školství se shodli na tom, že nejednotná praxe krajských hygienických stanic napříč Českou republikou vyvolává ve školách v území ohromný zmatek a nejistotu.
Ředitelé škol často bez jasného právního zmocnění, zpravidla pouze po telefonickém doporučení hygienické stanice, posílají své žáky do karantény z důvodu výskytu případů COVID-19 na škole. Období karantény trvá často až 14 dní bez jakékoliv možnosti průběžného testování.
„Mnozí žáci a studenti se ještě teď vyrovnávají s důsledky, které způsobilo uzavření škol během lockdownu na jaře tohoto roku. Sebekvalitnější distanční vzdělávání zkrátka nemůže nahradit přímý kontakt s pedagogem během výuky ve třídě. Proto považuji za nutné, aby se karanténa nařizovala opravdu jen v nejnutnějších a opodstatněných případech. Zároveň ředitelé musí dostat jasné úřední rozhodnutí, jak mají postupovat, které žáky mají poslat do karantény a na jak dlouho,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro školství a sport Stanislav Folwarczny.

Představitelé krajů pro oblast školství se shodli na tom, že nejednotná praxe krajských hygienických stanic napříč Českou republikou vyvolává ve školách v území ohromný zmatek a nejistotu.

Ředitelé škol často bez jasného právního zmocnění, zpravidla pouze po telefonickém doporučení hygienické stanice, posílají své žáky do karantény z důvodu výskytu případů COVID-19 na škole. Období karantény trvá často až 14 dní bez jakékoliv možnosti průběžného testování.

„Mnozí žáci a studenti se ještě teď vyrovnávají s důsledky, které způsobilo uzavření škol během lockdownu na jaře tohoto roku. Sebekvalitnější distanční vzdělávání zkrátka nemůže nahradit přímý kontakt s pedagogem během výuky ve třídě," řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro školství a sport Stanislav Folwarczny.

"Proto považuji za nutné, aby se karanténa nařizovala opravdu jen v nejnutnějších a opodstatněných případech. Zároveň ředitelé musí dostat jasné úřední rozhodnutí, jak mají postupovat, které žáky mají poslat do karantény a na jak dlouho,“ dodal Folwarczny.






Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 2x