Zlín pracuje na tvorbě své identity

27. leden 2021  Redakce   Regiony  505 zobrazení  1045 slov

Dnešní svět je charakteristický velkým množstvím více či méně důležitých informací, jsme svědky každodenního soutěžení konkurenčních výrobků či služeb o přízeň zákazníků. Pro orientaci v záplavě nejrůznějších nabídek hrají významnou roli značky.

Zlín, ilustrační snímek. Foto PixabayZlín, ilustrační snímek. Foto Pixabay

Reklama
I jednotlivá města mezi sebou v posledních letech stále více a intenzivněji soutěží o investice, kvalifikované pracovníky, turisty, pořadatelství kongresů, kulturních a sportovních akcí či o prostředky na podporu vědy a výzkumu.
„Konkurence měst investujících do sebeprezentace je stále větší. Zlín potřebuje jednotnou identitu, jejíž cílem je definovat, co dělá město výjimečným ve srovnání s jinými městy a jakým místem chce být do budoucna. Ve Zlíně máme co nabídnout, je potřeba to však umět o sobě říci,“ uvedl primátor města Jiří Korec.
Značku města vnímáme jako soubor asociací, pocitů a očekávání, která si lidé spojují s daným místem. Značka města odráží jeho charakter, jeho reputaci i historickou podstatu a reprezentuje charakteristický příslib významu a vnímání města uvnitř i navenek. Jedná se o obraz viděný bez toho, aniž bychom město navštívili. Město tak musí najít a jasně definovat své silné stránky, na kterých bude stavět v rámci sebeprezentace. Ty však musí být charakteristické, unikátní a uvěřitelné.
„Aby mohla být tvorba identity města úspěšná a dlouhodobě udržitelná, musíme shromáždit množství relevantních informací od občanů, firem a institucí působících ve Zlíně a současně také zjistit, jak je Zlín vnímán veřejností napříč Českou republikou. Zdrojem informací budou jednak již realizované průzkumy a analýzy, dále kvalitativní šetření mezi jednotlivými zainteresovanými skupinami ve Zlíně a v neposlední řadě i celoplošný reprezentativní výzkum,“ popsal Tomáš Melzer, tiskový mluvčí města.
Zpracovatelem identity města je společnost The Brand Plan, která vyhrála výběrové řízení a má zkušenosti se strategickou a konzultační činností pro významná města v rámci České republiky, a svoji práci opírá o zahraničních know-how.
V rámci zakázky se tak počítá se zpracováním značkového a komunikačního auditu. Bude definována značka města jako zastřešující prvek všech dotčených oblastí města – rezidentů, vzdělávacích institucí, ekonomické a podnikatelské sféry, urbanistického rozvoje a turismu. Bude zpracován online manuál, který jednoduše vysvětlí, o čem Zlín je a jakým městem chce být. Tento manuál bude sloužit nejen magistrátu, ale i firmám a dalším organizacím a taktéž bude nástrojem k tomu, aby o sobě město Zlín mluvilo jednotným hlasem.

I jednotlivá města mezi sebou v posledních letech stále více a intenzivněji soutěží o investice, kvalifikované pracovníky, turisty, pořadatelství kongresů, kulturních a sportovních akcí či o prostředky na podporu vědy a výzkumu.

„Konkurence měst investujících do sebeprezentace je stále větší. Zlín potřebuje jednotnou identitu, jejíž cílem je definovat, co dělá město výjimečným ve srovnání s jinými městy a jakým místem chce být do budoucna. Ve Zlíně máme co nabídnout, je potřeba to však umět o sobě říci,“ uvedl primátor města Jiří Korec.

Značku města vnímáme jako soubor asociací, pocitů a očekávání, která si lidé spojují s daným místem. Značka města odráží jeho charakter, jeho reputaci i historickou podstatu a reprezentuje charakteristický příslib významu a vnímání města uvnitř i navenek.

Jedná se o obraz viděný bez toho, aniž bychom město navštívili. Město tak musí najít a jasně definovat své silné stránky, na kterých bude stavět v rámci sebeprezentace. Ty však musí být charakteristické, unikátní a uvěřitelné.

„Aby mohla být tvorba identity města úspěšná a dlouhodobě udržitelná, musíme shromáždit množství relevantních informací od občanů, firem a institucí působících ve Zlíně a současně také zjistit, jak je Zlín vnímán veřejností napříč Českou republikou. Zdrojem informací budou jednak již realizované průzkumy a analýzy, dále kvalitativní šetření mezi jednotlivými zainteresovanými skupinami ve Zlíně a v neposlední řadě i celoplošný reprezentativní výzkum,“ popsal Tomáš Melzer, tiskový mluvčí města.

Zpracovatelem identity města je společnost The Brand Plan, která vyhrála výběrové řízení a má zkušenosti se strategickou a konzultační činností pro významná města v rámci České republiky, a svoji práci opírá o zahraničních know-how.

Bude zpracován online manuál, který jednoduše vysvětlí, o čem Zlín je a jakým městem chce být. Tento manuál bude sloužit nejen magistrátu, ale i firmám a dalším organizacím a taktéž bude nástrojem k tomu, aby o sobě město Zlín mluvilo jednotným hlasem.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 1x