Big Brother se vrací po 18 letech. Pro mladé novinka, pro starší vzpomínání
20. červenec 2023 Redakce Společnost 489 zobrazení 512 slovPsal se rok 2005 a tento web MEDIASHOW.cz vznikl i díky tomu, že do Česka vtrhl fenomén reality show. Znamená to tedy, že 18 let i český divák ví, co to je. A TV Nova se rozhodla formát Big Brother vrátit na obrazovku a představit ji poměrně široké divácké skupině. Ti, co si pamatují novinku a zestárli o osmnáct let, tak budou vzpomínat. Ti ostatní ji uvidí s českými účastníky vůbec poprvé. Tato televizní sázka může vyjít, anebo také ne.
Představte si, že vám bylo 25 let a nyní jste oslavili 43. narozeniny. Nebo vám bylo 15 let a nyní je vám 33 let. Pro komerční televizi naprosto ideální konstelace. Osloví širokou cílovou skupinu a zároveň se zaměřením na mladší ročníky. Reklamu totiž prodává v cílovce 15 až 54 let.
Ovšem jen se musíte popasovat se špatnou pověstí. Když Nova na podzim 2005 uvedla reality show Big Brother, věřila si natolik, že originální zahraniční formát bude magnetem na sledovanost. Jenže to nevyšlo.
Ve stejnou dobu konkurenční Prima koupila maďarský formát VyVolení a ten nasadila proti Nově. Ta v přímém souboji podlehla a od Big Brother vycouvala. Další série se už nekonala.
"Šmírovací" show se uvelebila na Primě, která VyVolené zkusila ještě několikrát zopakovat. Ale i tady už šel zájem a sledovanost dolů. Nova se raději vrátila k hudebním talentovým soutěžím a pro další roky už energii vsadila na SuperStar.
Sázka na širší cílovou skupinu
Také došlo k posunu. Zatímco v roce 2005 Big Brother byl v Česku uváděn jako Velký bratr, později vysílaná "podobná" show Survivor jako Trosečník. Od té doby, jak vyrůstala mladší generace znalá angličtiny, televize ponechávaly původní názvy. To je i případ nadcházející reality show pro podzimní schéma Novy.
V čase stále větší oblíbenosti streamovacích platforem Nova do lineárního vysílání nasadí poměrně produkčně i finančně nenáročný program.
Skupinu lidí uzavřete do objektu, dáváte jim úkoly, a sledujete je. Obrázky pak vysíláte.
Avšak formát, který před lety odstartoval fenomén reality show, má být přece jen jiný. Nový. Na jaře ho vysílala televize v Belgii a Nizozemsku. Do vysílání ho chystá britská ITV2 a americká CBS.
Inovovaný formát a pravidla hry
Nový formát této reality show nemá tolik zapojovat publikum mimo uzavřený prostor, tzv. vilu. Zatímco v roce 2005 bylo cílem televizí a médií obecně začínat zapojovat publikum do hry, vytvářet tzv. multimedializaci a využívat hlasování pomocí mobilních telefonů, nový Big Brother sází na atmosféru prostředí přímo uvnitř vily.
Jde o mikrospolečenství, kde se mají tvořit vztahy, aliance, spojenectví. Intriky, vášně, emoce.
Z podstaty tedy jde především o dobře provedený casting, který Nova již vyhlásila. Reality show bude vysílat v rámci společného projektu česká Nova a slovenská Markíza. Kromě lineární "klasické" televize je připravována pro platformu Voyo.
Reklama