Volejbalisté po šampionátu bojují na evropské scéně
13. listopad 2021 Josef Pešout Sport 1857 zobrazení 384 slovVolejbalová sezona je v plném proudu a po podzimním mistrovství Evropy v Ostravě se české týmy soustřeďují na extraligu mužů a několik zástupců má český klubový volejbal také na evropské scéně. Dění pod vysokou sítí pozorně sleduje i trenér Petr Brom, který v letošním roce oslavil šedesátiny.

Zkušený kouč v minulosti vedl několik špičkových extraligových celků nejen v domácí soutěži, ale i v evropských pohárech. "Každá mezinárodní zkušenost je přínosem," říká Petr Brom v rozhovoru pro MEDIASHOW.
Jak se ohlížíte za evropským šampionátem?
Samozřejmě jsem mistrovství Evropy sledoval. A to docela podrobně. Měl jsem informace. Výkonnostně vyrostl například Lukáš Vašina, jemuž se mistrovství povedlo. Od toho se odvíjí i sebevědomí hráčů.
Co soudíte o úrovni probíhajícího ročníku extraligy?
Mluví se o tom, že kvalita extraligy se zvyšuje. Cítím to úplně stejně. Týmy se hodně vyrovnávají ve své výkonnosti i díky spoustě cizinců v jednotlivých klubech. Stačí jmenovat VK Praha, Odolena Vodu, Kladno, Příbram i další celky. Extraliga může být ještě zajímavější, což je dobře.
Čím si vysvětlujete příliv cizinců?
Jde o finanční stránku. Dobrých českých hráčů tolik není. Někdy je cizinec, a to nechci říci kacířskou věc, levnější, než český hráč.
Jak berete účinkování českých klubů v evropských pohárech?
Celek Karlovarska doplatil na neúprosný postupový klíč do základní skupiny Ligy mistrů. Musel absolvoval tři náročná kola kvalifikace a do hlavní soutěže se český mistr jen těsně nedostal, když postoupila Benfica Lisabon, která staví svou hru na Brazilcích. V evropských soutěžích bude Karlovarsko pokračovat v Poháru CEV, na mezinárodní scéně se představují například i další kluby včetně Ústí nad Labem a VK Lvi Praha.
Co od toho očekáváte?
Evropské poháry pro české týmy mají smysl. Pořád je to kontakt s evropským volejbalem. Pokaždé rozhoduje kvalita. Pro české celky je jen dobře, že mají možnost zahrát si se zkušenými soupeři.
Reklama