YouTube bude více vymáhat dodržování autorských práv. Přebírání cizích videí nebude možné
16. červenec 2018 Redakce Technologie 5290 zobrazení 370 slovNa YouTube nebude možné si přivlastnit cizí video, nahrát ho na vlastní účet a vydělávat na něm peníze z odvysílané reklamy. Tuto praxi plánuje provozovatel video platformy, které patří i Google, nepoctivým uživatelům blokovat.
Otázka dodržování a zároveň porušování autorských práv je stále více aktuálnější a zabývají se tím nejen technologické firmy, provozovatelé obsahových webů, ale také legislativci napříč zeměmi a institucemi.
Stále větší tlak na giganty typu Google nebo Facebook navíc nutí tyto technologické firmy jednat. Proto vymýšlí nová samoregulační opatření.
Relativně běžnou praxí je, že poutavá videa si z „originálních“ youtubových účtů stáhne někdo jiný a nahraje je na ten svůj.
Podle webu MediaGuru.cz, který se odkazuje na creator blog YouTube, video platforma zavádí funkci Copyright Match, která umožňuje provozovatelům účtů s více než stovkou tisíc odběratelů snadno získat přehled nad tím, kdo všechno jejich videa přenahrál k sobě.
"Uvedený nástroj nejprve „naskenuje“ úplně první verzi videa, jež se na YouTube objeví, a posléze detekuje duplicitní záznamy. Za tvůrce tak obvykle platí ten, kdo klip nahraje na server jako první. Z novinky by ale postupem času měli těžit všichni zájemci, nejen majitelé účtů s vysokými počty odběratelů," zjednodušeně popisuje MediaGuru.cz dle anglické verze nová pravidla.
Ti, kdo v nové záložce v rámci správy účtu uvidí zneužití své tvorby, získají několik možností, jak se zachovat. Buď lze přímo kontaktovat osoby zodpovědné za nahrání duplicitního záznamu s prosbou o jeho odstranění, nebo lze o totéž požádat přímo samotný videoserver.
Podobným problémům s autorskými právy čelí i Facebook, který se stále více orientuje na video příspěvky. Poprvé o opatření s využíváním funkce Audible Magic psal v roce 2015, avšak zatím video na Facebooku není tak masivní záležitostí jako na YouTube, který vznikl od počátku jako video platforma v roce 2005.
Reklama