Komunikační agentura PR NEST Media bodovala. Vytvořila kampaň pro úspěšné referendum o nemocnici

23. prosinec 2019  Advertorial   Zprávy  389 zobrazení  579 slov

Účast téměř 52 procent, pro kladný výsledek hlasování v místním referendu hlasovalo okolo 96 procent. To jsou hodnoty, kterých i díky integrované komunikaci 360 stupňů v režii pražské agentury PR NEST Media, dosáhlo historické referendum o nemocnici v Litoměřicích.

Výzva k účasti v referendu pro sociální sítě. Zdroj: PR NEST MediaVýzva k účasti v referendu pro sociální sítě. Zdroj: PR NEST Media

V nevhodný termín a čas (pátek 8. listopadu 2019: 10 - 20 hodin) se konalo referendum vyhlášené radou města Litoměřice. Navíc komplikované znění otázky, na kterou se mělo odpověď buď ANO nebo NE.

Reklama

To byly výchozí podmínky, se kterými si musel poradit tým komunikační agentury PR NEST Media se sídlem v Praze. Jednatelem společnosti je Radek Pešout.

Agentura byla poptána Petičním výborem SOS Nemocnice Litoměřice, aby pomohla s kampaní, na kterou bylo málo času.

Petiční výbor chtěl docílit toho, aby obyvatelé Litoměřic se zúčastnili vypsaného referenda a zároveň hlasovali pro odpověď ANO.

Cílem bylo, aby referendum bylo platné, hlasující odhlasovali odpověď ANO a zároveň výsledek byl pro zastupitelstvo města Litoměřice závazný.

Referendum se konalo kvůli městské nemocnici, pro kterou rada města hledá nového majitele a provozovatele. Petiční výbor chtěl docílit toho, aby nemocnice nebyla prodána či pronajmuta soukromému subjektu.

Tým komunikační agentury PR NEST Media navrhl koncepci a strategii kampaně před konáním referenda. Pro vlastní kampaň bylo vyhrazeno zhruba 30 dní před jeho konáním a "horká" fáze kampaně probíhala dva týdny před hlasováním.

Pro kampaň byla použita integrovaná komunikace 360 stupňů, což je koncepce, která obecně zahrnuje masmediální reklamu, nabídkové letáky, katalogy, direct mail, PR, komunikaci v místě prodeje, ochutnávky, i to, jak působí cena produktu, jeho balení, to, co si o něm lidé říkají, způsob, jakým se chová společnost ke svým zaměstnancům, chování mateřské společnosti, etický kodex, ekologické aspekty, celebrity, se kterými se společnost spojuje.... To vše by mělo být vzájemně propojené, v souladu a konzistentní.

Pro litoměřickou kampaň tým PR NEST Media vybral nákup reklamního prostoru na webu SeveročeskýDeník.cz, který měl nejlepší zásah cílové skupiny.

Dále pod hlavičkou MojeLitoměřicko.cz vyrobil inzertní noviny, které byly distribuovány členy a dobrovolníky petičního výboru do schránek, ordinací, obchodů a restaurací ve městě.

V režii agentury byla kompletní koncepce a realizace PR - a to jak v tvorbě textů, tak komunikace na sociálních sítích (zejména Facebook) včetně krizové komunikace, na kterou se PR NEST Media specializuje.

Komunikační agentura navrhla i design plakátů, inzerátů a reklamních plachet; zároveň zajistila jejich produkci a výrobu.

Součástí kampaně bylo i poradenství a monitoring včetně komunikace se zástupci regionálních médií, jako byl Český rozhlas Sever či Mladá fronta DNES.

A jak hodnotí realizaci kampaně petiční výbor? "Očekávali jsme a plnilo se: základní scénář kampaně, aktivita na sociálních sítích, ústřední téma kampaně, znalost pozadí problematiky."

 


Reklama

Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 2x