Zprávy Analýzy Rozhovory Názory Reportáže Podcasty
Happy Radio odstartovalo na Spotify a YouTube Music
Studio v rádiu.

Happy Radio zahájilo vysílání na online platformách Spotify a YouTube Music. Nabízí několik hudebních playlistů (streamů) a svoji pozici začíná budovat v online prostředí.

Rádio jako lineární médium čeká v následujícím období digitální transformace a platforma MEDIASHOW.cz na to reaguje vznikem nové multiplatformní audio značky Happy Radio.

Portál MEDIASHOW.cz vznikl v roce 2005 a to proměnou z webového magazínu, jehož těžiště byl text. Během dvaceti let byl pod tlakem sociálních sítí jako mnoho jiných online magazínů. Díky chytrým mobilním telefonům došlo k rozvoji audia a videa. Na tuto proměnu nedostatečně reagovala klasická lineární FM rádia. Teprve spuštění platformy DAB+ v Česku pro komerční rádia posunulo analogové rádio do digitální éry.

„V rozvoji DAB+ jsme se podíleli od roku 2024 v rámci podpory čistě digitálního rádia Energic, které vzniklo primárně pro DAB+. Nyní přichází ta správná chvíle začít budovat v Česku hybridní model digitálního rádia,“ říká Radek Pešout, jednatel MEDIASHOW Group, která je provozovatelem platformy MEDIASHOW.cz. A nově také rádiové značky Happy Radio CZ.

Happy Music přináší hybridní model digitálního rádia

Koncept je postaven na predikci, že kolem roku 2030 dojde k zásadnímu obratu poslechu rádia. Tyto úvahy a vize vyplývají nejen ze situace v západní Evropě, ale také je potvrdila strategie Digital AI 2025+. Ta uvádí, že hlavním přijímacím zařízením bude chytrý mobilní telefon. Informace a zábava bude napříč obsahovými platformami.

„Posluchač, čtenář, divák – prostě uživatel – bude obsah, který je mu blízký, vyhledávat na jemu oblíbených platformách. Proto značky musí být přítomny napříč platformami a pro každou z nich vytvářet specifický obsah,“ vysvětluje Radek Pešout.

Platforma MEDIASHOW.cz je sama o sobě tvořena jako platforma, která dominantně zachovává text. Kvůli nástrojům umělé inteligence (AI) a aplikacím jako ChatGPT či AI Overview, které jsou pro uživatele velmi přátelské a nahrazují magazínové weby, musí tradiční online média změnit přístup ke tvorbě obsahu. Podstatná část obsahu bude prémiová a pouze pro registrované uživatele. Obsah tomu musí být uzpůsoben.

V rámci platformy vznikají audio a video produkty jako MEDIASHOW Original a také produkt Happy Music. Tato platforma je úzce věnována hudbě. Protože hudba se primárně poslouchá, vznikla značka Happy Radio jako skupina streamů (playlistů).

Happy Radio kombinuje streamy a playlisty

Tím, jak mobilní operátoři nabízejí neomezená data v mobilním internetu, stává se hudba doménou poslechu prostřednictvím mobilů, a to mladých dospělých. „Z posledních průzkumů vyplývá, že lidé do 29 let již dávají streamovacím platformám přednost před klasickým lineárním rádiem. Avšak nebrání se editorský vybrané hudbě, tedy playlistům. To už je princip lineárního rádia, a toho chceme využít,“ říká Radek Pešout.

Vzniklo několik základních playlistů (streamů) pro aplikaci Spotify. Pod značkou Happy Radio CZ jsou editorsky vybrané playlisty jako:

  • Happy Music
  • Happy Hits
  • Happy Bella
  • Happy Rock ‚n‘ roll
  • Happy Greatest Hits
  • Happy Party

Dále je připraven stream (playlist) Happy Podcasty, který je sestaven z podcastů značky MEDIASHOW Original.

Samostatný playlist (stream) jako rádio je vytvořen i pro streamovací platformu YouTube Music. Každý ze streamů nabízí jinou hudbu pro různé cílové skupiny a nálady.

Happy Radio vytvoří streamy a možná vstoupí do DAB+

Dalším krokem je vytvoření hlavních streamů pro lineární online poslech kombinovaný s podcasty, tedy mluveným slovem. A další možností je i vstup do platformy DAB+, což je digitální lineární rádio, které lze poslouchat na rádiovém přijímači či autorádiu se zabudovaným DAB+ tunerem. Toto rádio je na stejné úrovni jako FM a nejsou k němu potřeba mobilní data či wifi internet. Je to bezplatný poslech, avšak na principu klasickéhé lineárního rádia.

„Budeme sledovat další vývoj. Potenciál lineárního rádia s mluveným slovem tu stále je, ale je možné, že jak se budeme blížit k roku 2030, že poslechovost bude stále více tvořena online. DAB+ je jen distribuční platforma, rozhoduje obsah,“ říká Radek Pešout z MEDIASHOW Group.

Přihlásit přes Seznam

Regiony

Tip od MEDIASHOW:

Doporučujeme

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama