Zprávy Analýzy Rozhovory Názory Reportáže Podcasty
Obce zvolí jednotný postup u vysokorychlostní trati Podřipskem
Rychlovak

ANALÝZA Výstavba vysokorychlostní trati Podřipsko s terminálem v Roudnici nad Labem bude kopírovat trasu D8. 35 obcí se dohodlo na společném postupu.

Správa železnic plánuje zahájit výstavbu vysokorychlostní trati od Prahy na sever k německým hranicím v roce 2027. Plánovaná trať měří zhruba 60 kilometrů, z větší části kopíruje stávající trasu dálnice D8. Součástí je i dopravní terminál v Roudnici nad Labem.

VRT Podřipsko utvoří s dalšími dvěma úseky (VRT Krušnohorský tunel, VRT Středohorský tunel) ucelenou vysokorychlostní trať do Drážďan.

Zatímco úsek VRT Krušnohorský tunel bude ve výstavbě v letech 2028 – 2038, u části VRT Středohorský tunel to bude mnohem déle. Začátek by měl být až v roce 2038 s dokončením v roce 2045. To u VRT Podřipsko má být v roce 2030. I kvůli nedokončeným dalším úsekům bude vysokorychlostní trať napojena na stávající koleje u Lovosic.

Koridor D8 jako partner Správy železnic

Kvůli výstavbě VRT Podřipsko v regionu pod Řípem vznikl spolek sdružující i obce Koridor D8. Ten se stavbou nové železnice v principu souhlasí. Avšak požaduje, aby k posouzení vlivu VRT Podřipsko došlo komplexně i s dalšími dopravními stavbami, zejména s dálnicí D8. Ta má od exitu Nová Ves až do Prahy projít rozšířením na tři pruhy v každém směru. Ve stejné trase má být prakticky i vysokorychlostní trať.

Koridor D8 původně vznikl ve Středočeském kraji, začal sdružovat 20 obcí. Nyní se k nim přidalo i 15 obcí z Ústeckého kraje, z regionu Podřipska. A to zejména malých obcí, například Roudnice nad Labem chybí.

V rámci přípravy a výstavby chce být Koridor D8 jednotným hlasem zapojených obcí a partnerem Správy železnic.

Přihlásit přes Seznam

Regiony

Tip od MEDIASHOW:

Doporučujeme

Tip od MEDIASHOW:

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama