Díky svému modernímu zázemí a strategické poloze poblíž hlavního nádraží výrazně usnadňuje a zpříjemňuje přestupy mezi jednotlivými dopravními spoji. Uvedl to web Pardubic v tiskové zprávě pro MEDIASHOW.cz.
Jak uvádí pardubický magistrát, Terminál B byl dokončen během jednoho roku s celkovými náklady přibližně 125 milionů korun včetně DPH. Financování projektu bylo zajištěno z více zdrojů – největší část, téměř 87 milionů korun, pokryla dotace z Evropské unie. Zbývající prostředky byly hrazeny ze státního rozpočtu, příspěvku Pardubického kraje a z rozpočtu města Pardubic, které na projekt přispělo částkou 24,1 milionu Kč.
„Statistiky ukazují, že linková doprava tvoří páteř provozu Terminálu B, zatímco mezinárodní a příležitostní doprava plní doplňkovou roli. Z moderního zázemí těží nejen Terminál B, ale také sousední Terminál A, jenž hraje klíčovou roli v městské hromadné dopravě,“ řekl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.
„Zmodernizováním infrastruktury se zlepšily podmínky pro provozovatele veřejné dopravy. Atraktivitu uceleného přestupního uzlu zvýšila výstavba lávky přes nádraží, tu realizovala Správa železnic, a generální rekonstrukce ulice K Vápence v režii statutárního města Pardubice,“ uvedl náměstek Jan Hrabal.
Terminál B výrazně přispěl ke zvýšení komfortu, dostupnosti a atraktivity veřejné dopravy v Pardubicích. Nahradil zastaralé autobusové nádraží a poskytuje komfortní zázemí pro cestující i dopravce. Mezi hlavní prvky terminálu patří osm nástupních a dvě výstupní plochy, kryté stojany na kola, světelné tabule, LCD označníky, lavičky a zázemí pro řidiče.
„Zázemí cestujících se zlepší po dokončení rekonstrukce pardubického hlavního nádraží, na jejím západním křídle mají vzniknout nové prostory pro cestující s patřičným zázemím,“ dodal Jan Hrabal.