Nejjižnější úsek D3 u rakouských hranic má být hotový v roce 2026, jeho stavba začala na začátku letošního ledna. Z Dolního Dvořiště povede do Nažidel u Kaplice. Trasa povede v současné stopě silnice I/3. Na rakouské straně hranice rychlostní silnice S10, která vede z Lince do Freistadtu, možná bude kolem roku 2031.
Avšak letos Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevře tři nové úseky D3. Celkem 28 kilometrů kolem Českých Budějovic až po Kaplici, nádraží. „Tento termín nadále platí,“ potvrdil Radek Mátl, ředitel ŘSD. Zároveň odmítl spekulace, že by tunel Pohůrka byl po otevření průjezdný jen z poloviny.
V Jihočeském kraji zahájí letos na jaře ještě stavba úseku D3 mezi Kaplicí, nádraží – Nažidla. Jde o velmi nebezpečný úsek na stávající silnici I/3 s tragickými dopravními nehodami.
Peripetie s dálnicí D3 ve Středočeském kraji
Oproti jihočeské části D3 je horší situace stále ve Středočeském kraji. V provozu je nyní 70 kilometrů D3 od Českých Budějovic po Mezno. Právě středočeská část zatím chybí. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) na začátku ledna při zahájení stavby v Dolním Dvořišti zmínil, že chce, aby byla středočeská D3 hotová v roce 2031.
„Od našich rakouských přátel tu zazněl rok 2031 pro dokončení posledního úseku dálnice na rakouské straně. To je reálný termín i pro dokončení středočeské D3, což by fakticky mělo znamenat, že se v roce 2031 projedeme z Prahy do Lince a dál do Salcburku po jedné dálnici,“ prohlásil Martin Kupka.