Zprávy Analýzy Rozhovory Názory Reportáže Podcasty
Parciální trolejbusy jsou nově páteří ústecké MHD
Trolejbus, Ústí nad Labem

Ústecká MHD nasadila do pravidelného provozu a na páteřní linky parciální trolejbusy. Ty obslouží hlavní trasy i tam, kde nejsou troleje.

Ústecký dopravní podnik města Ústí nad Labem využil situace, kdy bude uzavřen Benešův most v centru krajského města kvůli kompletní opravě. Od května změnilo kompletně trasování i číslování linek městské hromadné dopravy. Na páteřní linky nasadilo parciální trolejbusy, které v určitých částech města nahrazují i klasické autobusy.

V zájmu trvalé udržitelnosti dopravy, životního prostředí, otázky ekologie i energetických úspor ústecký dopravní podnik postupně přechází na ekologické druhy pohonů, kterými jsou zejména vozidla na elektrickou trakci. Ekologická vozidla uleví nejen ovzduší, ale v dopravou zatížených městech pomohou snížit i hluk, který jeho obyvatele obtěžuje.

Do nového ústeckého trolejbusu se vejde 115 cestujících. Výhodou těchto vozů je to, že jezdí i na baterii a bez trakčního vedení. Lépe tak zvládají jízdu v kopcích v zimních podmínkách. Ale především mohou zajíždět tam, kde není vybudováno trakční vedení.

Cestující čeká změna tras a čísla linek v ústecké městské dopravě
Cestující čeká změna tras a čísla linek v ústecké městské dopravě

V případě ústecké veřejné dopravy jsou to části Předlice, Tremice a Střekov. Právě kvůli spojení Střekova s centrem města parciální trolejbusy mohou jezdit i po Mariánském mostě, kde nejsou nataženy troleje.

Dopravní podnik pořídil i nové autobusy

Dopravní podnik města Ústí nad Labem s výrobcem vozidel SOR Libchavy představili a pokřtili první autobusy SOR NS 18. Společnost jich v dubnu dodala 18 vozů.

Pro všechny autobusy platí, že jsou osazeny plně automatickou klimatizací pro cestující a nabíječkami standardu USB-C pro přenosnou elektroniku. Na všech nových vozidlech dochází ke sjednocení logiky a způsobu ovládání poptávkového systému dveří, který se tak stane pro cestující srozumitelnějším a pohodlnějším.

Bylo myšleno také na bezpečnost v silničním provozu. Vozidla jsou proto vybavena LED světlomety, elektricky vyhřívaným čelním oknem, automatickými stěrači reagující na intenzitu deště, kontrolou tlaku v pneumatikách a v neposlední řadě antikolizním systémem, který monitoruje okolí vozidla a informuje vizuálně a akusticky řidiče před možným střetem se zranitelnými účastníky provozu jako jsou chodci, cyklisti apod.

Autobusy mají novou vizuální identitu, která se týká vnějšího lakování vozidla a povinného značení vozidel.

Green Deal nezastavíme. Využijme ho na maximum
Green Deal nezastavíme. Využijme ho na maximum

Přihlásit přes Seznam

Regiony

Tip od MEDIASHOW:

Doporučujeme

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama