Český éter je obohacen o nové rádio, které vysílá v digitální platformě DAB+. Jedním z cílů Radia Energic je získat mladší posluchače, kteří rádio ani neposlouchají, neboť si ze současné nabídky nejsou schopni vybrat. „Nemusíte být v autě připojeni přes internet a díky DAB+ tuneru, což je už běžná součást autorádií, a dynamické hudbě programované pro cestování, máte v autě společníky,“ říká Tomáš Veselý, jednatel a programový ředitel Radia Energic v rozhovoru MEDIASHOW.cz NATIVE.
Založil jste Radio Energic, jaká je jeho historie?
Plány na Radio Energic jsem měl už před několika lety. Čekal jsem jen na rozvoj komerčních sítí pro digitální rádio v DAB+. Už v roce 2010 jsem věděl, že rádio pojmenuju Radio Energic. Hlavní přípravy probíhaly od roku 2020, na jaře 2023 jsem požádal o licenci. Od září 2023 do prosince 2023 proběhla pilotní fáze vysílání. Postavil jsem tým a spustil zkušební vysílání. Od ledna 2024 jsem vyprofiloval hudební formát a upevnil celkový formát pro cílovou skupinu 20 – 40 let, CHR, nejnovější hity a osvědčené hity z posledních 5 let. Postavil jsem s kolegy ranní show a programové bloky s rubrikami. Ve všední den je moderovaný živý program, o víkendu částečné moderování a to ve stylu to nejlepší z celého týdne. Rádio vysílá zprávy, dopravu, počasí a další servisní informace.
Jakou máte vizi s Radiem Energic?
Od dubna 2024 vysíláme na Radiu Energic vyprofilovaný program profesionálně vedeného rádia s propojením obsahu pro posluchače a inzerenty. Je to aktuální lineární vysílání programované pro cílovou skupinu 20 – 40 let s dvěma hlavními cílovými skupinami. Řidiči aut, neboli pro ty, co cestují autem. A mladí lidé požadující hudební novinky, kteří se zároveň rádi baví. Chceme být celoplošným progresivním svěžím formátem atraktivním pro inzerenty toužící oslovit progresivní aktivní cílovou skupinu. Ta je neustále v pohybu. Tudíž poslouchá hudbu, servisní informace, zábavu a reklamní sdělení sloužící jako stimul k nákupu či využití služeb.
Digitální rádio je budoucnost
V čem jste lepší než stávající rádia vysílající v FM?
Radio Energic je progresivním rádiem s mainstreamovým formátem oslovující ženy a muže v hlavní cílové skupině 20 – 40 let. Převážně z měst s důrazem na Prahu a střední Čechy, severovýchodní Čechy, Brno a Ostravsko. Signál je po celé délce dálnic D0, D1, D4, D6, D7, D8, D10, D11, D35, D48, D56. A to v digitální kvalitě bez nutnosti přelaďování. Nemusíte být v autě připojeni přes internet a díky DAB+ tuneru, což je už běžná součást autorádií, a dynamické hudbě programované pro cestování, máte v autě společníky.
Reflektuje Radio Energic pozměněný životní styl, který se odráží i v programu?
Radio Energic nabízí novou ranní show v českém éteru, hudební novinky. U formátu rádia jsme se inspirovali hitovými stanicemi ze západní Evropy. Zavádíme do rádiového formátu inovativní prvky v hudbě a osvědčenou klasiku v moderovaném programu. A rádio je především o emocích, a ty umíme vytvářet. Pozitivní emoce. Máme atraktivní zvukový obal a jasnou programovou strukturu. Rádio je čistě digitální v DAB+ a má i internetový stream. Cílíme na progresivní posluchače a inzerenty, kteří investují do budoucnosti. Jsme nové svěží rádio přinášející čerstvou energii do českého éteru.
Radio Energic je formát, který může vrátit mladé k rádiu
Kdo jsou posluchači Radia Energic?
Jsou to posluchači rádia a hudby, kteří třeba rádio neposlouchají, neboť si nedokáží vybrat z aktuální nabídky. Chceme mladé posluchače přivést k rádiu a pomoci mu jako mediatypu, které je stále vhodné pro inzerenty toužící oslovit cílovou skupinu 20 – 40 let převážně z měst. Jsme rádio se zprávami, dopravou a počasím. Nabízíme informační servis i zajímavé informace v rámci moderovaného programu. Ranní show je orientována na zábavu. Nevěnujeme se politice, jen můžeme ji stručně reflektovat ve zprávách. Moderátoři posluchače informují o aktuálních trendových tématech z prostředí sportu, životního stylu, cestování, kultury. Tady je velký prostor pro partnerství inzerentů a posluchačů, kteří jsou aktivní. Pracují, studují, jsou v pohybu, cestují. Proto jim nabízíme dynamický program.
Pro jaké posluchače je Radio Energic?
Chtějí se bavit, rádio vnímají jako společníka, kde jsou moderátoři a přes mluvené slovo navazují kontakt s posluchačem. Nezatěžujeme je složitými celospolečenskými a geopolitickými problémy. Zároveň nehrajeme jen hudbu. Propojujeme mluvené slovo s dynamickou hudbou. Vytváříme pozitivní emoce, cílem je šířit dobrou náladu. Zpříjemňovat den posluchačům a inzerentům tak nabídnout atraktivní dynamický rádiový formát pro mladší cílovou skupinu posluchačů.
Radio Energic přináší čerstvou energii do českého éteru
Jak můžete Radio Energic charakterizovat?
Radio Energic je svěží, čerstvé, energické, dynamické, atraktivní, profesionální rádio. S jasně čitelným programovým schématem a moderátorskými tvářemi, se kterými se posluchač dokáže identifikovat. Jsou společníkem posluchačů, jsou vyprofilovaní, mají své vysílací bloky a posluchač ví, co od nich může čekat. Ráno je to více o zábavě, přes den o informacích a hudbě. Večer jen o hudbě. Máme i hudební speciály navázané na hudební formát CHR rádia.
Inzerenti mají ekologicky šetrný reklamní nosič
Čím je Radio Energic zajímavé pro inzerenty?
Pro inzerenty jsme dynamický progresivní nový formát vysílající v nové digitální technologii s mnohem lepším zvukem v DAB+. Ekologické šíření signálů, mnohem menší uhlíková stopa pro reklamní sdělení. Vyzkoušený formát a přenos signálu ze západní Evropy adaptovaný pro české prostředí. Posluchače a inzerenty vnímáme jako jednu rodinu v rámci rádiového klubu. Chceme podporovat podnikání inzerentů a posluchačům sdělovat aktuální informace, vše je zabaleno do atraktivní dynamické hudby a zvukového obalu. Jsme profesionální rádio.
Proč by posluchači měli rádio naladit a inzerenti objednat reklamní kampaň?
Posluchači při poslechu zjistí, že i v Česku je možné vysílat rádio západního typu. Je tu zcela nový dynamický hudební formát v rámci celoplošného rádia v digitální kvalitě. Inzerenti získávají loajální skupinu posluchačů a zákazníků, kteří jsou progresivní, nebojí se zkoušet nové věci, mají rádi novinky. Rádio je tak vhodné pro zavádění nových produktů a služeb pro cílovou skupinu 20 – 40 let.
Připravujete nějaké akce pro posluchače a inzerenty?
Ano. Radio Energic bude přítomně nejen v online, ale i offline prostředí. To je síla rádia. Umí vytvářet emoce.