PR Nest Media dokáže sdělení dostat do médií a budovat značku
PR Nest Media koncept

MEDIASHOW.cz není autorem a neovlivňuje jeho obsah.

Agentura PR Nest Media je specialistou na komunikaci a realizaci PR kampaní. Buduje povědomí o firmách a produktech nejen v médiích.

PR agentura je specialistou na public relations, neboli vztahy s veřejností. Zabývá se činností budování povědomí o značkách, produktech či službách. PR specialisté spolupracují s médií, pro které jsou partnery. Díky vybudovaným vztahům a znalostem mediálního prostředí pomáhají klientům PR agentury s tím, aby se o nich mluvilo, psalo – komunikovalo s veřejností.

PR Nest Media působí na trhu od roku 2018, kdy založení agentury inicioval Radek Pešout. Do samostatné agentury oddělil v rámci mediální činnosti PR aktivity, které tvoří nedílnou součást ekosystému média – firmy – veřejnost.

PR je součást mediálního mixu, avšak nejedná se o klasickou reklamu. PR by měla být kontinuální činnost, při které firma prohlubuje vztahy se zákazníky a partnery, a to prostřednictvím médií či jiných aktivit. Těmi mohou být eventy, tiskové konference, prezentace, charitativní a CSR aktivity nebo dny otevřených dveří. Nositeli sdělení mohou být média a novináři či influenceři, ale také samotní zaměstnanci.

Vztahy s médii jako základ PR

Základní disciplínou PR jsou vztahy s médii. PR agentura je prostředníkem mezi médii a firmami, které chtějí být „vidět“ v novinách, na obsahových webech, být v televizi či v rádiu.

Smysl takto řízené komunikace prostřednictvím PR je vytvoření zajímavého tématu spojeném s firmou či produktem nebo službou. A nabídnout to novinářům, kteří uvidí v tématu atraktivitu pro své publikum. Mediální výstup je publikem vnímán přirozeněji než klasická reklama. Zároveň podporuje důvěryhodnost, pokud informace je komunikována prostřednictvím důvěryhodných médií.

Nevýhodou této formy PR je, že novinář nemusí vždy z tiskových podkladů čerpat. A pokud ano, v jaké formě a rozsahu informaci zařadí v mediálním výstupu. Také proces vydání článku či reportáže je čistě na editorech v daných médiích, tudíž „načasování“ nemusí být vždy tak, jak si firma představuje.

Základ úspěchu je ve strategii a komunikačním konceptu PR agentury

Proto PR Nest Media nejprve vymyslí strategii a komunikační koncept, který má největší šanci na úspěch v médiích. Využívá zkušeností z mediálního prostředí.

Nejlepším píáristou je ten, kdo pracoval v médiích a ví, jak fungují. A zároveň umí vymyslet a realizovat komunikační strategii, která je v souladu se značkou. Kvalitní PR dokáže efektivně prodávat produkt i služby. „PR je totiž o povědomí,“ říká Radek Pešout.

„Určitě to není o „kobercovém náletu“, ale o přesném zacílení. Uděláme to hned na začátku startu komunikační linky, kterou nejprve musíme postavit. Vychází to z potřeb firmy a podnikatele, cílů, které chceme dosáhnout. Zároveň už při tvorbě strategie musíme promýšlet klíčová témata, která budou atraktivní pro média.“

Podpora placených PR článků

Kromě odměny pro PR agenturu firmy musí počítat s dalšími investicemi. Kromě mediálních výstupů v médiích v redakčním obsahu jako podpůrný nástroj využíváme placené PR články obvykle označené jako „komerční sdělení“.

Za obsah zodpovídá zadavatel a je v plné kompetenci klienta. Médium, obvykle obsahový web, poskytuje prostor pro tento typ článků. Čtenář je informován o PR článku.

Výhodou těchto PR článků jsou i aktivní odkazy na další články či webové stránky firmy. Vedlejším efektem jsou zpětné odkazy v rámci SEO link buildingu.

Ovšem hlavním cílem je sdělení firmy dostat k veřejnosti, tudíž PR Nest Media vybírá důvěryhodná média, která vytváří vlastní obsah čtený veřejností. Tomuto typu PR článků odpovídají i formáty a ceny. Avšak díky tomu, že PR agentura nakupuje články ve větším množství, dosahuje pro klienty nižších cen, než by si je bez znalostí objednávala samotná firma.

PR agentura dokáže budovat značku a positioning

Mnoho firem vynakládá energii na výkonové kampaně a na získávání stále nových zákazníků. Tento proces umí zefektivnit silná firemní značka a její positioning.

Brand positioning vytváří hodnotovou propozici značky. Jde o systematické vytváření vjemů, názorů a postojů v myslích zákazníků, spojených se značkou podniku. Mluvíme o umisťování informací do mysli zákazníka a o vyvolání pocitů a psychických procesů spojených s kvalitou značky, image, poměru ceny a kvality.

PR techniky toto vše dokáží vytvářet a propojovat s vizuálními prvky značky a produktu. PR Nest Media vytváří příběhy, do kterých zahrne značku. Díky tomu umí do povědomí veřejnosti komunikovat benefity značky a tím ji spojovat s vizuální identitou.

Tato PR technika je běh na dlouhou trať, ale do veřejnosti dostane potřebná sdělení. V okamžiku, kdy zákazník potřebuje produkt či služby firmy, vzpomene si na ni a osloví ji. Firma díky tomu není závislá na přetržité placené reklamě.

Krizová komunikace je také PR

Pokud je někým či něčím vytvořena negativní komunikační linka PR, nastupuje krizová komunikace. Ta dokáže z negativního nastartovat i pozitivní obraz, ale je k tomu nutná systematická práce.

Krizová komunikace patří mezi nejnáročnější PR techniky, kterým se ne každá PR agentura věnuje. „Díky tomu, že v PR Nest Media máme zkušenosti s médii, a to i zevnitř, víme, jak na krizovou komunikaci,“ říká Radek Pešout.

V případě dotazů o využití PR technik pro vaši firmu nás kontaktujte pesout@mediashow.cz.

Přihlásit přes Seznam

Doporučujeme

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama